Metodevurderingen for Carvykti var klar allerede i fjor sommer. Blodkreftforeningen har hatt håp om at Carvykti mot myelomatose ville komme på agendaen mye tidligere, men står altså på sakslisten for møtet 26.mai:

• ID2021_143 Ciltakabtagene autoleucel (Carvykti) til behandling av voksne pasienter med residiverende og refraktær myelomatose, som har fått minst tre tidligere behandlinger, inkludert et immunmodulerende middel, en proteasomhemmer og et anti-CD38-antistoff, og har vist sykdomsprogresjon under siste behandling. Lenke til metodeside.

bilde av olav ljøsneBlodkreftforeningens leder, Olav Ljøsne har vært svært tydlig på at CAR-T er en investering.
-  Med CAR-T-celleterapi vil mange pasienter ikke lenger ha behov for å stå på dyre medisiner, CAR-T bør derfor ses på som en investering, ikke kun en utgift.

Vi følger saken tett!

Støtt vårt arbeid for raskere innføring av nye medisiner og metoder

Blodkreftforeningen arbeider iherdig for at norske blodkreftpasienter skal få raskest mulig tilgang til nye medisiner og behandlingsmetoder. I denne prosessen har vi møter med legemiddelselskaper, helsemyndigheter, helseforetakene og politikere. I tillegg samarbeider vi med media og benytter oss av de kanalene vi kan for å skape oppmerksomhet rundt sakene som er viktige for våre medlemmer.

Ved å bli medlem i Blodkreftforeningen støtter du vårt arbeid for raskere tilgang til nye medisiner og behandlinger. Bli medlem nå!
Meld deg inn